Sunday, November 27, 2011

Subhanallah,..Sara teresak-esak..


Disinilah kita akan berada suatu hari nanti,..

Dua bulan yang lepas rasenya, kami ke Kedah ke rumah abang suami sy. Kami sempat ke kubur melawat kubur Arwah anak buah sy..hanya sempat melihat dunia selama 11 hari..Sayang berada di Jannah,..Alhamdulillah..

Pertama kali sy bawak Sara ke kubur. Kami pon mula membaca Surah Yassin..sy, suami, biras dan bapak mertua sy..Sara hny senyap melihat kami,..

Pada suatu ketika, sewaktu kami tekun membaca, hati sy tetibe terlalu sedih dan sayu. Allahuakbar,..terasa spt Arwah ada bersama kami dan tak semena-mena Sara menangis teresak-esak.. Esakan yg sungguh sayu dan hiba,, mungkin Sara terasa kehadirannya..

Pada mulanya sy tak sedar pasal semua ni dan anggap mungkin tangisan Sara biasa..

Sehinggalah,..

Pada suatu hari, hati sy terdetik membuka youtube dan mencari Asma Ul Husna dan sy membaca bersama,.Sara hny memerhatikan tindakan sy,.

Sekali lg,.tiba2 hati sy sayu dan airmata sy mengalir deras..dan pada masa yg sama Sara menangis teresak-esak,.dan sy kenal tangisan tu, bukan tangisan biasa,..
kami menangis berpelukan..

Sy dpt bayangkan perasaan org yg benar-benar mendapat hidayah dari-Nya,..pasti mendapat kesyahduan dan kesayuan yang luarbiasa,

SALAM MAAL HIJRAH buat semua,.

Semoga kita menjadi insan yg lebih berwibawa..

InsyaAllah,






0 titipan: