Sunday, November 6, 2011

Hijab,..


Someone posted dis kat fb,.. simple but really meaningful,..


Btw,..hv u guys seen the video on Yuna's hijab yg dikatakan ala 'sister'?? Explanation dpd Ustaz Zulkifli Ahmad..mungkin dah lama yg dah tahu pasal benda ni..apa yg Ustaz ckp tu, for me ada kebenarannya,..org yg tak pakai tudung, takde plak masyarakat kita ni bising..

Lagi satu, bagi sy menutup aurat adalah wajib dan kita kena ikhlas melakukannya. Sebagai seorg isteri plak, syurga kita dibawah tapak kaki suami. Bayangkan kalau kita ingkar suruhan Allah seperti tak solat, tak tutup aurat, siapa yg akan menanggung dosa kita kalau bukan suami kita,..

Renung-renungkan la,..buat peringatan sy juga,..

HIJAB

Pelaksanaan hijab adalah perkara wajib yang diperjelaskan secara nyata di dalam Al-Quran. Secara umumnya hijab itu membawa maksud cara menutup aurat bagi lelaki dan juga perempuan dengan sempurna.

"Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu(bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu dan pakaian perhiasan dan pakaian yang berupa takwa itulah yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah(dan rahmatNya kepada hamba-hambaNya)supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur)." - [Surah Al-A'raaf: Ayat 26]






1 titipan:

sisanizu said...

Itulah..kengkadang gaya hidup kat Msia ni buat kita jd susah nk didik anak2..

mcm mana nk bezakan org tu islam atau tak..bila perempuan islam tak pakai tudung...takde beza dgn org bukan islam..

semoga Allah pelihara kita dan tidak palingkan hati kita dan keluarga dr Islam....amin..